JUST NU: FUNDAMENT PÅ KÖPET VID KÖP AV VÄXTHUS HALLS POPULAR / HALLS ATRIUM ! 

Köpvillkor

I alla våra priser ingår svensk moms, 25 %. Rekommenderade priser är svensk standard för de varor som finns på den svenska marknaden. Hos oss behöver du aldrig betala mer än nödvändigt!

Säker betalning

Att handla på www.husbeslag.se är säkert och enkelt. Svea Bank AB samarbetar med Visa, MasterCard och internetbankerna Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Du kan även välja att betala med Svea faktura, delbetalning. För mer information om betalning läs nedan.

Svea Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Bank AB. För att handla mot faktura måste du  ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Husbeslag.se överlåtna till Svea Bank AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Fakturavillkor.

Delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Bank AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift  195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.

Allmänna villkor
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

Kort betalning

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online- betalning i Sverige och EU. Vi använder  Svea Bank AB hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.  Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid  Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga  kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert  sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

Klarna Faktura
Om du väljer faktura som betalningsalternativ tillkommer en faktureringsavgift på 29 kronor. Fakturan överlåts till vår samarbetspartner, Klarna AB, som gör en förenklad kreditprövning utan kännedomskopia. Vid fakturabetalning sker leverans av beställda varor endast till folkbokförd adress.

Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Vid försenad betalning skickas en skriftlig påminnelse med lagstadgad påminnelseavgift på 60 kronor. Dessutom utgår dröjsmålsränta enligt gällande referensränta med ett tillägg på 24 %.

Betala din order med Klarna

Delbetalning (Klarna konto)
Om du väljer delbetalning som betalningsalternativ, väljer du själv varje månad hur mycket du vill betala (lägst 50 kr/månad eller 1/24 av totalbeloppet) och du kan när som helst välja att betala av hela beloppet på en gång. Delbetalning hanteras av vår samarbetspartner, Klarna AB, som sammanställer alla dina delbetalningsköp (om du har flera) på en och samma månadsavi. För Klarna konto gäller en årsränta på 19,5% och en aviavgift på 29 kronor per utsänd avi.

Vid delbetalning gör Klarna en förenklad kreditprövning utan kännedomskopia. Leverans av beställda varor sker endast till folkbokförd adress. Klicka här för att se fullständiga villkor för delbetalning.

Leveransinformation

Beställningar inkomna innan kl. 13.00 behandlas och skickas samma dag – Vi försöker skicka varorna samma dag om beställningen görs före kl.13.00 måndag-fredag, förutsatt att det inte finns några problem som bearbetning av ordern eller väntan på din betalning. Normal leveranstid är 5-10 arbetsdagar från det att ordern skickats. Det e-mail som du mottar innehåller ett spårningsnummer så att du, när som helst, kan följa försändelsen.

Leveransstatus

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse via e-mail med relevant information om din försändelse. Om du har beställt en vara som är tillfälligt slut kontaktar vid dig via e-mail gällande beräknat leveransdatum. Om den beställda produkten har utgått ur sortimentet har du möjlighet att avbryta köpet eller byta till en annan ersättningsvara.

Leveransförsening

Om en leveransförsening uppstår med din leverans meddelar vi dig via e-mail eller telefon. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Avbeställning/Annullering

Avbeställning av order är möjlig utan kostnad för kund fram till den tidpunkt ordern effektuerats. Effektuering sker genom att frakthandlingar skapas. Avbeställning efter det att ordern effektuerats är ej möjlig. Du som kund är i fall vi effektuerat din order i samtliga fall skyldig att emotta försändelsen. En avbeställning är ej giltig förrän bekräftelse mottagits från husbeslag.se.

Ej utlösta paket

Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket returneras detta till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig returkostnaden, expeditionskostnaden och hanteringskostnaden vilket i dagsläget är 349 kronor. Du kommer då att faktureras för denna kostnad enligt gällande regler

Förlorade paket

I mycket sällsynta fall kan det hända att din beställning inte kommer fram inom den avsatta tiden, kontakta då vår kundtjänst på kundtjanst@husbeslag.se så snart som möjligt.

Transportskadade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportföretaget och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Ångerrätt privatperson

Kontakta oss alltid på kundtjanst@husbeslag.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning. Du har enligt distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 men som förmån till alla våra kunder ger vi 30 dagar. Ångerfristen börjar gälla den dag du tagit emot din beställning eller väsentlig del av denna. Ångerrätten gäller endast om varan är i väsentligt oförändrat skick. Du har som kund rätt att ta ut och undersöka varan men får inte förstöra förpackningen. Vid utnyttjande av ångerrätten är kunden ansvarig för både returkostnaden samt att varan/varorna kommer i retur hela med alla skruvar, monteringsanvisningar, fäste mm. Varorna ska packas i sitt originalemballage och läggas i en ytterkartong. Vid retur använd gärna samma ytterkartong som användes vid leveransen.

Efter att vi har mottagit och godkänt varan så återbetalar vi varuvärdet exklusive fraktavgift.

Ångerrätt företag

Ångerrätt gäller ej företag.

Reklamation

Kontakta oss alltid på kundtjanst@husbeslag.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning.

Återbetalning

Hävs ett köp på riktiga grunder, vid till exempel utnyttjande av ångerätten, reklamation eller godkänd retur återbetalar vi alltid konsumenten inom 30 dagar.

Sekretess och personuppgiftslagen

När du registrerar dig som medlem eller gör ett köp godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi lämnar aldrig ut personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att begära ut den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Fel/Slutförsäljning/Prisändringar

Vi reserverar oss för skrivfel, slutförsäljning och prisförändringar beroende på ändrad moms.